torstai 11. huhtikuuta 2013

Ohups minut haastettiin..

POKEMON KAMPPAILUUN eiku..!
Blogihaaste se on, jonka sain Rattopojalta, kiitokset siis hänelle~

Haaste
1. Jokaisen haastetun pitää kertoa 11 asiaa itsestään.
2. Pitää vastata myös haastajan 11 kysymykseen.
3. Haastetun pitää keksiä 11 kysymystä uusille haastetuille.
4. Heidän pitää valita 11 bloggaajaa.
5. Sinun pitää kertoa, kenet olet haastanut.
6. Ei takaisin haastamista.

11 asiaa miusta

1. Olen migreenipotilas. Vakituisesti aloin saada kohtauksia kymmenen ikävuoden jälkeen, mutta vielä 12-vuotiaanakin kohtauksia oli harvakseen ja ne saatiin taltutettua pelkällä buranalla. Mutta vuosien myötä kohtaukset ovat lisääntyneet, neurologin vastaanotolla käyty ja lääkitystäkin on vaihdettu pariin otteeseen. Kannan suussasulavaa lääkepilleriä aina mukanani kohtauksen varalta.

2. Aloin puhumaan varsinaisesti vasta neljä vuotiaana (mutta opin kävelemään jo alle vuoden ikäisenä). Tästä johtuen kävin puheterapiassa, olin esikoulussa kauemmin kuin mitä olisi pitänyt ja kolme ensimmäistä vuotta ala-asteella olin erityisluokalla. Minulle myös todettiin jo lapsena jonkinlainen ongelma aivoissa, mistä johtuen olen järkyttävän huono esim. matematiikassa. Kävin tukiopetustunneilla ja jopa harjoittelin ja luin kokeisiin jo viikkoja ennen koetta ja siltikään en koskaan saanut seiskaa isompaa numeroa.

3. Olen ollut koulukiusattu lähes koko ikäni. Jo esikoulussa minua kampittiin, ajatettiin takaa metsässä, nimiteltiin ja muistan jopa kuinka yksi poika heitti minua jäisellä lumipallolla kasvoihin ja se osui melkein silmään. Minua myös syrjittiin, uhkailtiin tekemään kaikkea typerää, revittiin tukasta.. lista on pitkä. Mutta ehkä pahimmat kokemukseni ovat ne, kun kuudennella luokalla kolme poikaa ajattivat minut vessaan ja uhkasivat tappaa, ja seitsemännellä samat pojat (yhtä lukuunottamatta) polttivat sormeni kotitaloustunnilla. Mutta myös tytöt ovat yhtämittaan minua kiusanneet ja jättäneet porukasta pois kuin minkäkin loisen, koska en ollut pissis.

4. Jos olen rehellinen, en tänäpäivänäkään ole täysin varma seksuaalisesta suuntautumisestani. Voisin kai luokitella itseni bi-seksuaaliksi, mutta kun öhbrhhf.. Ensirakkauteni oli lapsuuden paras ystäväni (tyttö), mutta seurustelin huikeat kaksi kuukautta yhden pojan kanssa kahdeksannella luokalla ja monet muut ihastuksenkohteeni ovat olleet naissukupuolta. Tykkään kyllä edelleenkin katsella, jos vastaan kävelee mielestäni nättejä tyttöjä ja tisut ovat kivoja, mutta miehiä en osaa katsoa siihen tyyliin (muuta kuin videopeli-tai piirroshahmoja). Kyllä Benjamin on sen verran viennyt minun sydämmeni, että katson vain häntä sillä silmällä~ En siis kai luokittele itseäni varsinaisesti mihinkään, mie vaan olen mie lol emt ota tästäkin nyt selvää :,DD

5.  Jos en olisi lähtenyt opiskelemaan taide- ja kulttuurialaa, olisin varmaan maatalousalalla lehmien kanssa. Olen pennusta saakka aina livahtanut navettaan tai lehmälaitumelle, jos vain siihen on mahdollisuus tarjoitunut. Mutta taide vei kuusnolla voiton.

6. Olen haaveillut kirjailijan urasta ainakin 10-vuotiaasta saakka, enkä vieläkään ole luopunut siitä. Enimmäkseen tahtoisin tehdä lasten-ja nuorten juttuja, kuvittaa omat teokseni ja kategoriat olisivat fantasiaa, kauhua, seikkailua ja draamaa (eli aika samaa sorttia mitä myös piirrän).

7.  Osaan olla saamarin huumorintajuton, tylsä, hiljainen ja ujo. Mutta oikeassa seurassa, ilmapiirissä ja mielentilassa ei säästytä paskalta läpänheitolta ja naurulta.

8. Yhdeksännellä luokalla psykiatri totesi miulle keskitason masennuksen koulukiusaamishistoriani vuoksi ja aloin käydä terapiassa säännöllisesti. En ole koskaan ollut itsetuhoinen tai harkinnut itsemurhaa, vaikkakin olen joskus toivonut vaan katoavani tai kuolevani. Ammattikouluun päästyäni aloin parantua, mutta Limingassa opiskellessani se alkoi taas eräästä toisesta syystä (ne olivat ainoat ajat, jolloin harkitsin vakavasti itseni satuttamista). Nyt voin kuitenkin taas paremmin, vaikkakin stressaan ja ahdistun asioista helposti.

9. Pidän todella paljon laulamisesta (ja tanssimisesta) ja laulankin lähes päivittäin kunhan kukaan ei kuule. Vaikka miua on sanottu huonoksi laulajaksi, teen sitä vain siksi koska nautin siitä ja se on hauskaa. Mutta liminkalaisten ansioista olen saanut tarpeeksi rohkeutta mennä aina karaokebaareissa laulamaan aina kun on tilaisuus. Benjamin on myös kehottanut miulle laulutunteja ihan vaan harrastusmielessä ja vieläkin harkitsen asiaa.

10. Olen Segan ja Playstation kanssa kasvanut lapsi, siksi Sonic the hedgehog ja Rayman olivatkin lapsuuteni ja teini-ikäni sankareita. En koskaan pentuna ymmärtänyt miksi kaikki hypettävät Mariosta kun mie ryntäilin ja poukkoilin metsässä kuvitellen olevani sininen siili, kaksihäntäinen kettu tai punainen nokkasiili.

11. Olin peruskoulussa aika sukka oppilas, koska halusin vain piirtää kaiken aikaa (ysiluokka meni penkin alle masennuksen takia). Varsinkin yläasteella ainoat aineet joissa menestyin oli äidinkieli ja kuvis (plus jotkin valinnaiset kuten valokuvaus ja viestintä). Englannissakaan en ollut järin hyvä, mutta nyt jälkeenpäin parhaiten mie olen oppinut Beniltä.

(Täytyy tähän väliin sanoa, että tämä tosiaan on ensimmäinen kerta kun netissä kerron näin paljon ja tälläista tietoa itsestäni. Olen huono kertomaan itsestäni, elämästäni ja menneisyydestäni, joten pahoittelen jos teksti on sekavaa, outoa yms. Mutta myös suuret kiitokset jos jaksoit lukea)

Ohops, vahingossa tuli Sumpan kysymyksetkin vastattua tähän but oh well~

1. Ikä, nimi, syntymäpäivä?
21, Henriikka, 1.1.1992

2. Lempiartisti?
Jos vain pari pitäisi sanoa niin Nightwish ja Linkin Park ainakin vievät tällä hetkellä murskavoiton soittolistalla.

3. Mikä olet ammatiltasi tai mitä opiskelet?
Kuva-artesaani ja sarjakuvataiteilija. Haluaisin vielä jatkaa opiskelua samalla alalla, mutta tällä hetkellä olen työnhakija.

4. Harrastuksesi?
Lukeminen, laulaminen, tanssiminen, musiikin kuuntelu, videopelit, netissä törttöily, aniharvainen cosplayaaminen, ääninäyttely..

5. Kerro jokin unelmasi!
Päästä pois kotoa oikeasti ja naimisiin menon yhteydessä muuttaa Benin kanssa yhteen jonnekinpäin Suomea, oman kirjan ja muiden teosten julkaisu ja lemmikkiankan hankinta.

6. Oletko käynyt ulkomailla, missä?
Ruotsin puolella Haaparannalla kipaistu useampaan otteeseen, kun se on niin lähellä. Virossakin on joskus tullut mutka tehtyä. Ja kesällä lähden Austraaliaan!

7. Lempi kirja ja/tai tv sarja?
Kirjat; Ready player one, Painajaisten lintukoto ja Coraline ainakin. Tv sarjat; Alfred J. Kwak, MLP- Friendship is magic ja.. no vaikka Looney Tunes Show. Ja Parappa-anime oli hyvä! Ja Sonic X..*slap*

8. Paras ystäväsi/ystävät?
Benjamin, Kawamaru, Perhoslapsi, Eeva-Liisa ja Rattopoika ainakin <3

9. Missä näet itsesi 10 vuoden kuluttua?
Missä lie päin Suomea, pääasia että Benin kanssa~

10. Biisi minkä kuuntelit viimeksi?
Avril Lavigne- I love you

11. Mitä mietit juuri nyt?
Sitä että kuin hitsin kuuma mulla on siivoamisen jälkeen ja syömäni Cheerios-murot maistuivat pahemmilta kuin muistin. :P Ja pääsen huomenna Tornioon hengaamaan Kawan ja Perhosen kanssa 8DD

Rattopojan kysymykset

1. Uskotko kuoleman jälkeiseen elämään ja jos, niin millaiseen?
Tämä on ollut mulle aina tosi hankala kysymys, enkä ole vieläkään täysin varma mitä sanoa tähän.

2. Esine jota ilman en ihan oikeasti voisi elää. (äläkä sano kännykkä tai tietokone, ne on liian perus.)
Luonnoskirja, kynä, kumi ja teroitin. Millä mie muuten piirrän tai kirjoitan? D:

3. Miten luulit, että selviytyisit zombie-epidemiassa ja jos sellainen tulisi, mitä tekisit ensin?
Panikoisin ja itkisin. Sitten yrittäisin löytää sopivan aseen ja liittoutua yhteen mahdollisimman monen selviytyjän ja läheisen kanssa. Tai sitten kulkisin yksinäisenä sutena pelastamassa läheisiäni.

4. Jos voisit, haluaisitko osata lentää vai mennä ajassa taaksepäin?
Lentotaidosta en piittaa korkean paikan kammoisena, mutta ajassa matkaaminen kuulostaa jännältä.

5. Uskotko ufoihin?
Ken tietää ketä siellä avaruudessa asustaa. Ei me voida olla ainoa poppoo tässä suunnattomassa maailmankaikkeudessa.

6. Tiedätkö, miksi korppi on kuin kirjoituspöytä?
Oota, mä oon kuullut tän jossain! Hmmmm... Koska Korppi on oikeus eiku.. Ehkä mä oon vaan hiljaa..! *piiloutuu häveten pöydän alle*

7. Nostalginen biisi lapsuudestasi?
Yksi ehdoton on Aikakoneen Odota.

8.Valitse kahdesta miehestä; Hiljainen, ujohko mutta suojeleva ja kosketusta karttava mies, vai ulospäinsuuntautunut,nauravainen ronskisti puhuva koiranleuka? (don't ask.)
Benjamin? (en tosiaankaan osaa sanoa tohon mitään :,DD)

9. Kannatatko tasa-arvolakia?
Tietysti~

10. Minne matkustaisit, jos sinulla olisi enää pari viikkoa elinaikaa?
Austraaliaan ehdottomasti!

11. Uskotko luonnonhenkiin tai henkiin ylipäätään?
Aikalailla. Uskon että varsinkin meidän kesämökillä ja sen ympäristössä ne viihtyvät. :3

Haastan:
Elämää Kawamarun tassuissa
Perhoslapsi
Trica ja ensimmäisen maailman huolet
Oman tiensä kulkija
One freakshow, please
+kaikki jotka tämän tahtovat tehdä! (sori en löytänyt tämän enempää ketä haastaa..)
Anteeksi, olen oikeasti ihan samperin huono keksimään tälläisiin kysymyksiä, niin voitte vastata noihin aiempiin sillä ne ovat hyviä ne.

Kiitos vielä kerran jos luitte tämän kaiken. Tosiaan ensimmäinen kerta, kun kirjoitan tälläisista jutuista. Ensikertaan! \o/

12 kommenttia:

  1. Jee kiitos varmaan elämäni ensimmäisestä haastamisesta~ Teen heti kun pääsen koneelle OuO
    Tosi surullista kuulla tost sun koulukiusaamisesta :( On muaki kiusattu, mut mun ei ollu yhtää ton tasosta :( silti on ihailtavaa et selvist tost kaikest etkä edes yrittäny mitää peruuttamatonta D: Olet hieno ihminen ja kaikkimitä teet on hienoa~ (mite sain ton kuulostamaa noin tyhmältä? XD)
    MUT älä mun sekoiluist vlitä, pääasia et ymmärsit pointtini :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ÄäääÄÄububuasdfghj kiitos ihanista sanoista!! D,: ♥♥

      Poista
    2. http://sokyoable.blogspot.fi/2013/08/haaste-ei-vittu-oon-hias.html
      NONNIH XD Vihdoinki
      (kylläpä se kesti...)

      Poista
  2. D: herttinen nuo sinun koulukiusaaminen.. en tiennytkään että se oli noinkin pahaa ja fyysistä. Onneksi kuitenkin selvisit siitä! <3 Ihailen vahvuuttasi, itse kun meinasin totaalisesti murtua jo siitä pelkästä henkisestä nälvimisestä mitä itse koin aikoinaan :')

    Mutta näitä oli mielenkiintoista lukea! Ja kiitos haastamisesta! Blogini on ollut toistaiseksi "jäähyllä", mutta mielelläni otan silti haasteen vastaan 8')

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Henkinen kiusaaminen on jossainmäärin jopa pahempaa kuin fyysinen :C
      Kiitoksia kovasti ja ole hyvä! ♥

      Poista
  3. Kirjailijaksi pääsee kun kirjoittaa. Siispä hophop näppiksen ääreen, mä tarviin hyviä nuortenkirjoja viimeistään 2017 :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sain juuri aikarajan?? :DD
      Joop, kunhan hahmoluonnokset saan valmiiksi, niin voisi aloittaakin tosissaan kirjoittamisen, kun kässärikin on hyvällä mallilla. C:

      Poista
  4. Täytyy muistaa vastata kunhan on aikaa. Pitäisi olla parhaillaa suihkussa ja valmistautumassa kouluun.. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. http://g-freakshow.blogspot.fi/2013/04/new-challenge-accepted.html ;)

      Poista
  5. Voi sinua mussu 3: *Nappaa tiukkaan puristukseen* Onneksi selvisit tuosta kaikesta :) minä olen oiken onnellinen kun olen saanut tutustua sinun kaltaiseen henkilöön <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ÄÄääääbäbäbä kiitos ja samoin! D,: ♥♥ *haliruttu*

      Poista